Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 mei 2007

Klaprozen

Afgelopen week was het weer tijd voor een autobeurt en dus reed ik mijn auto naar mijn garage. En dan zit er helaas niets anders op dan terug naar huis lopen (3,5km). In het kader van minimaal 30 minuten beweging per dag is dat nog niet eens zo'n slecht ding; maar ik heb er een hartgrondige hekel aan!!
Gelukkig is zelfs zo'n gedwongen wandeling wel eens goed voor een pleziertje, want ik kwam onderweg een gigantische hoeveelheid bloeiende klaprozen tegen. Zomaar, in de berm. Wetende hoe vlug de blaadjes van klaprozen afvallen, heb ik alleen de knoppen geplukt en thuis in een vaasje op mijn bureau gezet. (Het schijnt trouwens dat als je een beetje 7up aan het bloemwater toevoegt, je geen Chrysal nodig hebt, maar 7up hebben we eigenlijk niet standaard in huis.) De volgende ochtend werd ik verrast door mijn uitgekomen 'clapflowers'. Helaas werden ze al snel geveld door de vergankelijkheid, maar mooi was het wel.

Overigens óók in de berm: bramenstruiken (bij de brug van Paling- huizen richting Rooigemlaan).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten