Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

29 juni 2007

Filet américain

Ik ben dol op de Albert Heijn, meer nog nu ik in België woon, waar de supermarkten (met uitzondering van de Delhaize) een zekere professionaliteit laken. De Allerhande (bron van vele ideëen, hoewel de laatste tijd minder inventief), het Excellent gamma, de diversiteit aan produkten; gewoon goed! (Ik heb er zelf ook nog schappen gevuld, maar toen was ik niet zo onverdeeld enthousiast, hoor.)
En nu we het toch over België hebben, met zijn ondermaatse filet preparé (ooit, in 1997, al eens echt ziek van geworden...), groeit mijn bewondering voor de filet américain van de Appie. Helaas is de variant met 'yoghurt-knoflook' niet meer verkrijgbaar, maar daar staat tegenover dat ze de laatste maanden aan een 'filet américain van de maand' doen. Topper daarin tot nu toe, was de 'filet américain hollandaise'. En verder heel goed: "filet américain parmezaanse kaas". Ik heb iemand wel eens horen beweren dat filet américain een relatief magere vorm van broodbeleg is. Ik hoop het maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten