Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

25 juni 2007

Limoenmacarons

Na het succes van de koffiemacarons (die vooral naar pure chocolade smaken, maar toch) en het vinden van relatief goedkope amandelpoeder (100g €1,25 bij Van Landschoot), begin ik op mijn vrije avond aan de creatie van limoenmacarons:
Ik deel het recept door drie en meng 40g amandelpoeder met 100g poedersuiker, 5g limoensuiker (Hema) en de geraspte schil van 1 limoen. Ik klop 1 eiwit op met 1el vers limoensap en 2 druppels groene levensmiddelenkleurstof (tja, het oog wil ook wat). Het eiwitschuim wordt door het amandelmengsel geschept en in kleine rondjes op de bakmat in een voorverwarmde oven van 150°C 10 minuten gebakken. Na enig nadenken, gebruik ik een vulling van losgeroerde crème fraîche (100ml) en nog 1el limoensap (losgeroerde mascarpone zou beter zijn geweest, maar na 19.00u is de Spar om de hoek gesloten en het regende, dus dan waag ik me niet richting toko - zei ik regen? ik bedoelde hagel!).
Resultaat: zéér geslaagde macarons, waarvan de zuurfrisse tinteling bij de eerste hap bijna té doordringend is, maar dan neemt een poederzoete nasmaak het over. En ze lijken ook steeds beter op het onnavolgbare (?) origineel. Who needs LaDurée? (I do!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten