Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 juli 2007

Kam Yuen supermarkt in Brussel

Via internet (hoe anders?) ging ik op zoek naar een nieuwere auto. Het huidige vervoermiddel heeft meer dan 200.000km op de teller en is zo langzamerhand aan vervanging toe. Met pijn in het hart, want mijn trouwe Suzuki (broertje zei vroeger altijd "zoekzoekie") is mijn eerste en enige auto tot nu toe en heeft sinds 2001 als een waar werkpaard dienst gedraaid.
Dus toog ik naar Brussel vandaag, voor een proefrit. En aangezien ik toch in Brussel was (het is maar een halfuurtje, als je eenmaal je weg kunt vinden in de 'on-logistieke' Belgische hoofdstad...), leek het mij fijn om in m'n uppie een beetje langs de winkels te dwalen. Dat was inderdaad fijn, want vanaf de Grote Markt kwam ik zonder enige moeite voor een Aziatische supermarkt te staan. Vroeger zat hier een Sun Wah gevestigd (die nog wél resideert in Gent en Antwerpen), maar in Brussel, op de Zwarte Lievevrouwstraat 2-4, stuit je nu op een heuse Kam Yuen.

Open op zondag van 10.30u tot 17.00u (van ma t/m za: 9.00 tot 19.00u).

Rijen vol noodles, noodlesoep, kruiden, schappen met (verse) groente en overige exotica. En een hele diepvrieswand met enkel dim sums:

Verder worden er Chinese schoenen verkocht; vindt je er serviesgoed en ik zag zelfs zo'n goudkleurige kattenklok waarbij het opgeheven linkerpootje de secondenwijzer is (tik-tak-tik-tak). De opvallendste curiosa in de volgende blog...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten