Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 augustus 2007

Kaas

Tijdens een recente tocht door Zeeuws-Vlaanderen kwamen mijn lief en ik door het plaatsje Sluis, welbekend van het gelauwerde restaurant "Oud-Sluis". Nu wel niet te zeggen dat we daar ons diner gingen genieten, want een reservering dient maanden vantevoren ingediend te worden aldaar. Maar we wilden toch even kijken op de 'Beestenmarkt'.
Naast het restaurant een kaaswinkel (De Grote Kaasboer, Beestenmarkt 3), die qua aanbod al even veelbelovend bleek als de buitenkant deed vermoeden! Het begon er al mee dat de verkopers duidelijk enthousiaste kaasliefhebbers waren en met hun grijzende haren een zekere ervaring in kaasjaren impliceerden.
Interessante kaas lag er ook en het zijn dan ook deze soorten die uiteindelijk in mijn boodschappentas terecht kwamen: groene pestokaas (inmiddels ook bij Jumbo te koop), schapenpolderkaas (waaruit door mijn lief en mij direct een hap werd genomen) en donkergele Oude IJsselkaas.
Maar ook voor de liefhebbers van een meer reguliere kaas of een zogenaamd 'kaassouvenir' (mijn favoriet: een kaasklomp) een goed adresje:

1 opmerking:

  1. Noem me een kniesoor als je wilt, maar deze kaasboer is toch danig in de war. Volgens zijn verpakkingsmateriaal ligt Sluis in Holland. Sinds wanneer is dat het geval? Ik heb altijd geleerd dat het in Zeeland lag (en eigenlijk zelfs dàt nog nauwelijks, want in Zeeuws-Vlaanderen!).

    BeantwoordenVerwijderen