Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

03 september 2007

Quarkbrötchen

Weekendje in Nijmegen achter de rug en op zaterdag was er zowaar tijd over voor mij om als vanouds boodschappen te gaan doen in Duitsland. Tja, het was óf dat óf de voetbalwedstrijd van mijn lief kijken; en dan weet ik het wel. Op naar Kleve dus, voor een rondje door de stad.
In Kleve is het goed gratis parkeren in -o.a.- de Beatrixstraße, dus daar zet ik de auto altijd neer. En dat is dicht bij het centrum. Nou is Kleve niet per definitie het winkelwalhalla van mijn dromen, maar even langs de "DM" drogist hoort toch tot de kleine geneugten en ook "Bäckerei Derks" weet ik te vinden. Deze laatste heeft twee filialen in Kleve en wat ik er áltijd koop zijn: quarkbrötchen!!

Deze lekkere broodjes zijn heerlijk luchtig en bros en rijkelijk gevuld met rozijnen. Ze kosten €0,70 per stuk en zijn natuurlijk ook goed in te vriezen, zodat je altijd een voorraadje in huis hebt. Goed troostvoedsel en ook lekker met een plakje kaas.

Bäckerei Derks is te vinden in Duitsland: Kleve, Rindern, Kranenburg (op de markt en in de "Penny" supermarkt) en in Nederland: Nijmegen (Hertogstraat 6) en Arnhem (Koningstraat 16 en Kronenburg winkelcentrum).

1 opmerking:

  1. Hé grappig, om "mijn" Kaufland tegen te komen op jouw blog! Ik woon er 20 minuutjes fietsen vandaan, dus kun je voorstellen hoe mijn voorraadkast eruit ziet....

    BeantwoordenVerwijderen