Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 september 2007

Superquiche

De superlekkere verse prei die ik van mijn collega had gekregen, moest natuurlijk een goede bestemming krijgen. Nou had ik van iemand de tip gekregen om, als ik ooit in Parijs was, in Les Halles bij "Tarte Julie" langs te gaan. Volgens diegene een ware sensatie op het gebied van quiches. Toen ik deze tip op internet eens ging uitzoeken, bleek hét recept voor hun quichedeeg er gewoon op te staan, dus die heb ik even 'geript'. Mooie bestemming voor de prei, dacht ik zo:

Het deeg voor de quiche (met kastanjemeel van de BIOplanet!) is superluchtig en soepel en ik geloof direct dat dit een superquiche gaat worden! Ik bekleed een licht ingevette springvorm van 30cm en besmeer de bodem dan licht met restjes zure room en mascarpone. Daarop komen plakjes zalm en in de lengte geschaafde wortelkrullen. De rest van de vorm vul ik op met ringen prei en (diepvries) doperwtjes; dan het beslag er over.
Eerlijk gezegd is de quiche in een half uurtje nog niet gaar, maar na enige verlenging van de baktijd verschijnt een grote machtige (machtig lekkere) hartige taart. Hoort NIET thuis in het rijtje 'slank'!

Kies je eigen vega vulling!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten