Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

04 september 2007

Voorraadpotten

Op de één of andere manier heb ik uit mijn vorige huis de zéér irritante vliegjes meegenomen, die zich in al mijn meelzakken verbergen en verder hun buikje rondeten aan mijn notenrijst en crackers. De beestjes zijn makkelijk te vangen, hoor, daar niet van (de sufferds blijven gewoon stil zitten totdat je ze met de stofzuiger hebt opgezogen - of totdat ze zijn doodgeslagen, zoals mijn lief het placht aan te vangen), maar ze planten zich werkelijk als konijnen voort zodra het enigszins warm wordt in ons huis. En aangezien ik een enorme koukleum ben, is het in ons huis altíjd wel enigszins warm! Er zat dus niks anders op dan goed-afsluitbare potten aanschaffen, waarin mijn uitgebreide voorraad veilig bewaard kon worden.
Ik ben uiteindelijk gevallen voor deze (middelste plank) authentieke 'apothekerspotten' (Dilka) van Dille&Kamille. Omdat ze zo'n mooi geluid maken bij het verwijderen van de stop en omdat ze van handgemaakt glas zijn. Want wat heb je aan een voorraadpot als je niet kan zien wát en hoevéél er in zit?!? Aan mijn derde eis (=stapelbaar) voldoen ze weliswaar niet, maar esthetiek heeft in dit geval gewonnen van functionaliteit...

(update 24-02-2008)
Ik zag precíes dezelfde potten ook bij de Hema staan, maar ben nog niet officieel overgegaan tot een prijsvergelijk!

(update 13-08-2009)
Prijsvergelijk (en het is nogal een verschil):
Hema (NL) 0,25l €4,50; 1l €6,95; 2l €8,95
Hema (B) .. 0,25l €5,10; 1l €7,80; 2l €9,95 (plus €6,70 voor 0,5l)
D&K (NL).. 0,25l €3,25; 1l €6,25; .2l €8,25

(update 07-01-2010)
Bij Dille&Kamille gaan ze de voorraadpotten uit het assortiment halen, omdat de kwaliteit de laatste tijd schijnbaar te wensen over- laat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten