Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

01 oktober 2007

Bevroren rode wijn als dessert (of voorafje)

Ik wilde écht indruk maken, dus waagde ik me aan dit eigenlijk niet zo moeilijke recept voor granité van rode wijn. De wijn bevriest niet echt, maar verandert in een soort alcoholische 'slush puppy'. Met de juiste garnering (meestal is physalis het meest indrukwekkend, maar ik geloof dat een plakje carambola ook adequaat werkt) en nog een toefje rozemarijn, een zeer respectabel dessert. Serveer alleen niet zoveel als ik hier doe; de helft hiervan zou al voldoende zijn geweest. Het beste aan dít recept is dat je alle benodigdheden eigenlijk standaard wel in huis hebt en met enige planning (lees: op tijd beginnen!) kan een ieder op elk moment rode-wijn-ijs op tafel toveren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten