Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

04 november 2007

Vers brood uit eigen meeneemoven

Als spreekwoordelijke gouden handdruk, kreeg ik bij het afscheid van mijn vorige baan een Inventum broodbak- machine (BM860). Nou zal ik niet snel het verse brood van supermarkt en bakker afzweren, maar zo op een vrije dag of een zondagochtend is het best fijn om wakker te worden in een huis dat geurt naar vers brood. Absolute vereiste op de machine is een timerknop, uiteraard, en verder zijn er denk ik niet veel extra foefjes en handigheidjes nodig; als 'ie maar werkt. Nou is het wel nodig om in ons loft-appartement de broodbakmachine vér vér weg te zetten in een achterafruimte, anders worden we geheid voortijdig wakker van het geratel tijdens het kneedproces. Verder ben ik er blij mee, met deze leverancier van warm knapperig brood, al heb ik er nog niet veel mee geëxperimenteerd maar gooi ik meestal een zak kant-en-klaar-broodmix (lees: alleen water toevoegen) in de vorm. Vandaag bakten we een ciabatta (Xenos, €0,79); heerlijk luchtig, smakelijk, beetje moeilijk te snijden, goedkoop brood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten