Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 november 2007

Bloggen met andermans veren:

Ik raakte geïnspireerd door deze blog om met mijn onverse bloemkool hetzelfde trucje uit te voeren. En ik ben van de verrukkelijke nootachtige smaak zó enthousiast geraakt, dat ook ik nu blog: MAAK DEZE OVENBLOEMKOOL!!! Ongelooflijk dat dít bloemkool is; het proeft als iets totaal anders! Schijnbaar werd dit 'recept' voor bloemkool een zevental jaar geleden door de New York Times als "revolutionair" omschreven. Ik kan het daar alleen maar volmondig mee eens zijn!

Recept
Een bloemkool zo goed en kwaad als het gaat, in niet te dikke plakken snijden. Deze in een ovenschaal of op een bakplaat leggen (niet-overlappend) en ruim met (een goede) olijfolie overgieten. Dan bestrooien met versgemalen (vierseizoenen) peper en (grof zee)zout en dik een half uur in de voorverwarmde oven. Laat de bloemkool niet té donker worden. GENIETEN!!
NB: de bloemkool moet behoorlijk bruin(zwart) uit de oven komen en écht goed uitgedroogd zijn!

3 opmerkingen:

  1. Dag mevrouw De Mangerie!

    Wat leuk, deze bloemkool gaat als een trein door de culinaire www's! Lekker he?

    Ik heb op mijn site een link geplaatst naar deze weblog. En natuurlijk mag je die van mij linken.. ! Leuke site heb je.

    Groetjes Marleen
    alias Meisje Koken Enzo!
    www.kokenenzo.web-log.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldige site dit!
    www.afvallenzondertesporten.nl

    BeantwoordenVerwijderen