Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

22 november 2007

Hoe slaap ik uit?!

's Morgens opstaan op een werkdag, is een terugkerende moeilijkheid. Vooral in dit jaargetijde; als het onder het dekbed zo lekker warm is, de minnaar zo aantrekkelijk lijkt om terug tegenaan te kruipen en de werkzaamheden die voor de boeg liggen een letterlijke ver-van-mijn-bed-show zijn (en ik dat het liefst zo wil hóuden). Wanneer ik na maximaal snooze'n er dan toch uit kom, is echt het àllerlaatste waar ik zin in heb: boterhammen smeren. Daar heb ik nu dé perfécte (!) oplossing voor gevonden, in de vorm van "massa-smeren".

Koop een kraakvers, gesneden, heel brood (meestal is dat bij mij pain de boulogne) en drie verpakkingen vleeswaren of ander beleg. Op een vrije avond of ander moment in bulk boterhammen smeren, tot al het brood is omgezet in boterhammen. Diverse combinaties van de boterhammen (per twee) in boterhamzakjes doen. In de vriezer stoppen en lekker laten liggen.
Vlak voor vertrek van huis 's ochtends simpelweg een zakje boterhammen uit de diepvries pakken en in je tas meenemen naar het werk. Tegen de tijd dat je neerploft voor een welverdiende lunch zijn de boterhammen ontdooid én -ook heel belangrijk- nog zo vers als op het moment dat je ze smeerde!! Vérs dus!

Deze supertruc werkt uitstekend voor: alle vleeswaren (en vegawaren), kaas, salades (bv. huzaren), zoet beleg, en verder natuurlijk ook met broodjes (quarkbrötchen, mueslikoeken, taaikorstjes, croissantjes). Werkt níet met: komkommer, sla en andere dingen die je sowieso niet kunt invriezen. Míjn favorieten: (grove cranberry)paté, filét americain en shiitake-filet (AH).
Mijn allernieuwste move is om de boterhammen (ik doe meestal tóch boodschappen in NL, voor of na het werk) op mijn werk te smeren en aldáár in de diepvries te doen. 's Morgens bij aankomst alleen níet vergeten een portie boterhammen uit de vriezer te halen...

1 opmerking:

  1. Mijn oplossing: gewoon de broodzak meenemen naar 't werk met het pak beleg. Rare blikken in 't begin natuurlijk van die keurige omstaanders waarvan moeder de vrouw de 'bo-kes' klaar legt 's morgens, maar ook héél erg vers. (Als je tenminste niet vergeet om het beleg bij aankomst op 't werk in de koelkast te stoppen...)

    BeantwoordenVerwijderen