Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

29 november 2007

Naakte pasta à la Marjan Berk

In de Margriet van 16-23 november 2007 (nr. 47) staat op blz. 40 de column van Marjan Berk, een gevierd schrijfster. Zij beschrijft hierin het enthousiasme van haar kleinkinderen om haar eigen 'naakte pasta' en geeft ook meteen maar het recept: pasta in ruim kokend water met een scheut olijfolie 'al dente' koken, afgieten en vermengen met olijfolie, maggi naar smaak en een flinke hoeveelheid nootmuskaat. De pasta wordt zó liederlijk beschreven, dat ik het niet kon laten een flesje maggi in mijn boodschappenkar te laden om het ook eens uit te proberen (want waarom anders zou je maggi willen kopen? dat is net zoiets als aromat inladen).
Tja, en dat gaat natuurlijk tegenvallen. Ik heb sowieso al geen (klein)kinderen om de pasta aan voor te schotelen, maar zal mijn eigen klankbord moeten zijn. Het is te eten, ja. Maar ik roer liever een schep fijne pesto door de gare deegwaren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten