Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

23 november 2007

Route België: Aalsterse vlaai

Vorige week hadden mijn lief en ik toevallig tegelijkertijd een vrije dag. In het kader van "België verkennen" reed ik ons naar Aalst (halfweg tussen Gent en Brussel). Tijdens mijn zoektocht naar Sid Meier's Civilisation - het bordspel, liepen we door de Molenstraat (op weg naar spellenwinkel Hermelijn) alwaar we stopten voor een broodje bij Ponnet. Ja, wél uitgebreid broodassortiment, maar betrekkelijk weinig broodjes anders dan koffiekoeken. Snelle hulpvaardige winkel- meisjes. Maar vooral toch blogwaardig in verband met 1. de heerlijke (zoete) Aalsterse vlaai die in de vitrine ligt (zie foto hierboven), en 2. de verkoop van harde mastellen (heb je nodig om thuis je eigen Aalsterse vlaai te bakken; voor het recept volgens de stad Aalst, klik hier).
Beetje vreemd en nooit eerder gezien, is de gewoonte van Ponnet om het gesneden brood met een elastiekje ín de zak bij elkaar te houden. Briljant of curieus? Ik ben er nog steeds niet uit, maar ànders is het wel...

Bakkerij Ponnet, Molenstraat 26, Aalst
Open op di t/m vr 7.30-18.30,
za en zo 7.00-18.30

Geen opmerkingen:

Een reactie posten