Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

05 november 2007

Rozijnenkoek met tamme kastanjes

Van gezeefde bloem, bakpoeder en suiker; vermengd met losgeklopte eieren en gesmolten boter (en honing) maak je snel een deeg. Daar kun je dan naar wens gedroogde vruchten (bv. dadels, vijgen, abrikozen) en noten (walnoten, amandelen, etc.) in stukken doorheen mengen. In een goed hete oven is een half uurtje bakken genoeg. En voilà: heerlijke koffiekoek est arrivé. Aangezien ik prachtig grote blanke rozijnen heb gescoord ("nieuwe oogst" stond er op de verpakking, maar dat vind ik voor rozijnen -gedroogde druiven- toch een beetje raar...) en er nog tamme kastanjes liggen, is mijn keuze voor vulling snel gemaakt. De gebakken koek is bijna cake, zo luchtig. Had zelfs nog wel gevulder mogen zijn. Het subtiele kastanjesmaakje had ik, denk ik, ook door toevoeging van kastanjemeel verkregen. Beter de kastanjes vantevoren even licht roosteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten