Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20 november 2007

Saltimbocca met courgettesalade

Salie! Ondergewaardeerd kruid. Dus vandaag saltimbocca op mijn bord als vorm van ultieme zelfzorg, want ik zit deze week weer elke avond alleen te dineren (zoals wel meer blijkt uit de afgelopen blogberichten, ben ik een GROOT voorstander van zelfzorg):

Verse kalfsschnitzel insmeren met versgemalen peper en grof zeezout, beleggen met enkele blaadjes salie en daaroverheen plakjes rauwe ham. Bakken volgens recept. Ondertussen een courgette grof raspen en omscheppen met zongedroogde tomaatjes, fijngesneden verse munt (en ik voeg naar eigen smaak een scheutje pistachenootolie toe). Het bakvet in de pan afblussen met witte wijn (uit een plastic mini-flesje, nota bene uit de Franse Auchan!) en op smaak brengen met nog wat gedroogde tomaatjes. Ik eet er zilvervliesrijst bij en heb mezelf daarmee een verrukkelijk (gezond) maal bezorgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten