Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20 november 2007

Sinterklaas

Al begin september lag in Nederland het zgn. Sint-snoepgoed in de winkels: taaitaai, gevuld speculaas, pepernoten, kruidnoten, speculaasbrokken (je hebt die met 'ribbels' en je hebt die met 'scheuren'), chocolade munten (en dito sigaretten), schuimpjes, (de rànzige) kikkers en muizen en marsepein (als ik het zo opsom - en ik ben vast nog dingen vergeten; is het eigenlijk een belachelijk lang rijtje: eten wij dat állemáál op?!). Mijn lief mag bij eigen decreet pas na intocht van de Sint (medio november) van dit alles eten; lovenswaardig, maar ík houd me daar natuurlijk niet aan. Kwestie van zwakke principes, want ik kan míjn favoriet: chocolade kruidnoten, níet weerstaan zo lang. Tja, eigenlijk is een kruidnootje niet meer dan een heel klein koekje en koekjes smaken nu eenmaal goed in combinatie met chocolade.

Ik ben borstplaat vergeten in het rijtje, nota bene één van mijn grote favorieten!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten