Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

02 november 2007

Tompoes-a-go-go

Ik kan me deze tompoezen van Smelik ook herinneren met een koffieglazuur, maar in de winkel vind ik tegenwoordig enkel deze 'naturel' versie. Duidelijk iets wat mijn moeder wel eens uit de kast toverde en wat ik al héél héél lang niet meer had gegeten.

De inhoud van de doos is geschikt om twee keer een megatompoes te maken, die je dan per stuk in drieëen dient te snijden (maar in tweëen kan natuurlijk ook). Simpel. Meng een zakje puddingpoeder met een maatbekertje melk, besmeer hiermee een plak bijgeleverde bladerdeeg, andere plak bladerdeeg er bovenop en de verwarmde suikerglazuur over de bovenkant uitstrijken. Klaar is je mierzoete tompoes. Ik besluit nog een stap verder te gaan en verdeel eerst een laag dulce de leche over bladerdeegplak 1. Het geheel wordt gedecoreerd met blauwe muisjes. Nóg mierzoeter dus. De smaak van vroeger met de gebitsaantasting van nu (hoewel feitelijk enkel de suikerFREQUENTIE van belang is, cariëstechnisch; veel in 1x opeten dus).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten