Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 januari 2008

Stoofappeltjes à la citroensapkuur

Ik had een uniek (lees: vreemd) idee, nadat ik bij het Boertje stoofappeltjes had gevonden. Wat nou als ik deze 'zoete Ermgaard' zou stoven in het mengsel van de citroensapkuur?! Ik deed de kuur vorig jaar mei en raakte na tien dagen (bijna) gewend aan het citroensap-ahornsiroop-cayennepeper-mengsel.

Dus schilde ik voor ons dessert vandaag vier appeltjes en bracht die in een pannetje aan de kook in het sap van 1 citroen met 2el ahornsiroop, een snufje cayennepeper en 2dl water. De appeltjes slechts kort doorkoken (ca. 10 minuutjes), want de kleine vruchten zijn snel gaar. Daarna de gestoofde appeltjes uit de pan verwijderen en het kookvocht verder inkoken tot een sausje.

Oei. Heftig toetje. Zurig met hele lichte ahornsmaak. De cayennepeper vind ik een briljante vondst, maar ik zal er de volgende keer toch maar een 'snufje minder' in doen. Die gekke stoofappeltjes zijn een tikkeltje 'houterig'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten