Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 januari 2008

Vers van de boer

Wáár ze gegroeid zijn, weet ik eigenlijk niet, maar deze "rode bananen" zijn écht rood, op een bordeauxroodbruine manier. Wat dat betreft kun je altijd op het Boertje rekenen voor een keur aan groente en fruit (en schijnbaar ook gekgekleurde groente en fruit). Ik heb mijn tanden nog niet in zo'n banaan durfen cq. mogen zetten, maar dat gaat zéker binnenkort gebeuren.

(update 18-01-2008)
Yak, de bananen zijn absoluut nog niet rijp. Maar van binnen zijn ze in ieder geval níet rood.

(update 31-01-2008)
Nog altijd niet rijp, ik vrees met grote vrezen...

(update 25-02-2008)
De bananen zijn nooit écht rijp geworden, maar ik heb inmiddels wel meer informatie over deze 'rooie rakkers' gevonden op internet: de rode banaan kan rauw of gebakken worden geconsumeerd en wordt met name geïmporteerd vanuit Indonesië. Qua smaak heeft deze rode banaan (schijnbaar) veel weg van de gewone fruitbanaan (nieuws). Koop je rode bananen echter RIJP, of bijna-rijp!

1 opmerking: