Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 maart 2008

Tesco

Na alle opwinding van een paar dagen Londen, worden de laatste ponden opgemaakt in een supermarkt. Voor míj een goede manier om de reis spetterend af te sluiten, want wát kan er nou leuker zijn dan door een Britse Tesco rommelen met geld dat op móet?! Ik ben wel op zoek naar een paar dingen en tot mijn grote vreugde vind ik ze allemaal: ready-to-bake Yorkshire Puddings (uit de diepvries!), ganzenvet, interessante honing, rietsuikerpoeder (!) en Oxo bouillonconcen- traat. Natuurlijk is er meer te zien dan alleen dat. Zoals een belachelijke hoeveelheid bakmixen:

En tot mijn grote verbazing staan hier, gewoon in de supermarkt, behalve gly- cerine en pectine, ook potjes eiwitpoe- der en glucosesiroop in de schappen (in Nederland bijkans onvindbaar). Zouden de Engelsen dan zulke briljante thuisbakkers zijn? Maar waarom kun je hier dan kant-en-klare feesttaarten kopen die je alleen nog thuis hoeft te decoreren? En áls de Engelsen dan zulke goede chefs zijn, wáárom vinden dan blikjes pasta in saus (schijnbaar) grif af- trek? En dan ook in veel te veel varianten (Simpsons; Scoobydoo; Dora; Shrek; Pirates of the Caribbean; Noddy; Spongebob Square- pants...): blikjes hondenvoer feitelijk, voor kinderen, met 'n over- daad aan vet, suiker en zout en een tekort aan vezels en vitaminen (uitgezonderd de toegevoegde voedingsstoffen).

En altijd grappig om te zien: bekende merken in het buitenland. Zo heet 'Dreft' hier 'Fairy' en wordt 'Calgonit' verkocht onder de naam 'Finish'. In Scandinavië zagen we ook al een dergelijk verschijnsel. Ik ben blij als ik op gedroogde chipotles stuit en ik ben verbaasd over het formaat zakdoekjes (mansize; want mannen hebben zulke grote neuzen?!?) Gefotografeerd een doos mansize Kleenex (bo- ven) en een doos Kleenex normaal formaat (onder).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten