Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 april 2008

Niet-zelfbedacht chocoladekoekje

Ik was, geloof ik, de eerste die uit de Gentse bibliotheek het boek "Chocolade, de grote passie" van de broertjes Tanner (Good Cook Publishing) meenam en mijn oog viel dadelijk op het recept voor een "op de tong smeltend chocoladekoffie-koekje" (of 'chocolade- koffiekoekje'). Bleek dat dit koekje het schutblad van het boek sierde; dus schijnbaar waren ze er zelf óók mee in hun nopjes. En dan dus door mij schaamteloos geript:

Ik doe aan halve porties en heb dus eigenlijk niet zo veel chocola nodig. Achteraf zou ik zeggen dat de ratio 1 op 1 puur/melk een beetje te heftig is; iets meer melkchocolade zou mijn voorkeur hebben. De oploskoffie heb ik überhaupt weggelaten en vervangen door fijngehakte groene pepertjes (bruin+groen=mooi), hoewel je van zowel smaak als kleur van deze pittige pepertjes NIETS terugvond in het uiteindelijke koekje.. Maar verder een relatief simpel recept, wat een werkelijk luchtige deegmousse geeft. Door mij, naar aanwijzingen van de bakkende broertjes, op de bakplaat gespoten. Scheppen had ook gekund (rollen en steken, níet).

De koekjes zijn binnen 20 minuten gaar en smaken zowel warm als afgekoeld verrukkelijk! Inderdaad smelten ze weg op je tong. Aanradertje. Ik wil ze nog eens gaan maken, met kruidnagel- poeder en oploskoffie (zonder de pepertjes) ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten