Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 mei 2008

Route België: fruit uit Astene

Ooit zag ik in dezelfde straat als waar DeWassendeMaan zit (Beekstraat te Astene, Deinze), een grote loods met daarvoor een bord waarop "elke zaterdagnamiddag van 14.30 tot 17.30u". Karelsfruit. En ik moest meteen denken aan de door mij zo geliefde groente-en fruitloods van Van Landschoot. Zou dit nèt zo'n groentewalhalla zijn? Maar zulke beperkte openingstijden!
Vandaag deed zich de gelegenheid voor om een kijkje te nemen bij deze Karelsfruit. Want het was klokslag half drie toen mijn lief en ik onze aankopen inpakten bij De Wassende Maan. En dus gingen wij in de zon zitten wachten op wat komen ging bij Kareltje. En het kwam. Twee grote vrachtwagens met hetzelfde logo reden achteruit de open deuren van de loods in. Mijn hart maakte een sprongetje: kofferbakverkoop vanuit de groentekar? Veel halen, weinig betalen restjesverkoop? Oh, joy!!

Een vriendelijk meneertje met blonde bob kwam op ons toegelopen en keek ons verbaasd aan. Wij waren de eerste (en enige) aanwezigen. Hij zei: "Tja, we hebben geprobeerd de letters van het bord vooraan weg te werken, want we verkopen hier niet meer. Maar als jullie willen mogen jullie wel even in de koeling kijken; ik zeg nooit nee tegen klanten." En wij durven schijnbaar nooit nee te zeggen tegen vriendelijke verkopers. Met een ananas (€3,50) en een stel avocado's (3 voor €4,00) terug in de auto. Schijnbaar is niet alleen kwalitéit hun troef...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten