Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 februari 2009

Over Bulgaarse aankopen geen 'Berouw'

Bulgarije. Ik ben er nooit geweest. Ik weet er niks van af. Het staat niet bovenaan mijn verlanglijstje*. En tòch stap ik de drempel van de Bulgaarse winkel 'Bulgaria Products' over (Berouw 37A, Gent) alsof ik de grens zelf passeer...
Maar is dat feitelijk ook niet zo?! Voor mij zijn dergelijke toko's kleine uitjes: even snuiven van een andere cultuur, een andere manier van eten, een andere kijk op verpakking en reclame, een andere smaak. En dan praat ik niet over de diverse pogingen van allochtonen om middels een beperkte vlees-in-pot-verkoop het hoofd boven water te houden; het moet wel een béétje winkel zijn. Déze winkel ís een beetje winkel! Is zelfs heel aardig.
Zo zie ik pompoen op siroop, pindahelva, Bulgaarse pastasauzen, puddingpoeder, mayonaise met augurk en interessante worsten (uiteraard óók vlees-in-saus-in-pot). Ik doe een aantal exotische aankopen en kan in ieder geval iedereen de Opexobku walnoot- koekjes stérk aanraden: smaken naar walnootbitterkoekjes!

* Bovenaan mijn reis-verlanglijst staan op een gedeelde eerste plaats: Djibouti, Japan en Nieuw-Zeeland (en dan zou ik die laatste twee idealiter combineren...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten