Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

03 februari 2009

Tarte tatin d'ananas

En daar zit je dan met een mislukte ananastaart, een restant verse ananas en de belofte van bezoek. Tijd voor een 'gouwe (gauwe) ouwe':

Recept
In een niet-ingevette lage ronde taartvorm schik ik een bodem van fijne kristalsuiker en daarop schaaf ik dunne plakjes boter (met de kaasschaaf). Stukken ananas erover (geen tijd en geen zin in mooie dunne ringen), met restant walnoten strooien en volledig bedekken met ontdooid bladerdeeg (ik doe niet aan uitrollen tot één lap; ik plak gewoon de randjes tegen elkaar). Bakken in de oven (175-20) en enigszins afgekoeld uit de oven omkeren op een bord. Ik klok af op in totaal een half uurtje en ben content.

Dùnne ananasringen op de bodem: meer gekaramelliseerd. Díkke stukken ananas: meer ananassmaak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten