Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 april 2009

DB: Abbey's Infamous Cheesecake

The April 2009 challenge is hosted by Jenny from JennyBakes. She has chosen Abbey's Infamous Cheesecake as the challenge.

Abbey is de 'cheery cheese cake baker' vriendin van host Jenny. Waar ik het over heb? Daring Bakers natuurlijk! Het is weer de 27e en dus mag ik de bakuitdaging van deze maand onthullen: een cheese cake. Een showstopper, centerpiece cheesecake. Wij, uitgedaagde bakkers united (1000+), mochten geheel zelf invul- ling geven aan smaak, sauzen, decoraties en watniet; als we maar (enigszins) trouw bleven aan het oorspronkelijke recept waarbij een roomkaasmengsel op koekkruimelbodem au-bain-marie in de oven gebakken werd.

Ik werd geïnspireerd door Tartes Françoise en bakte een kaastaart met witte chocolade en blauwe bessen op speculoosbodem. Wer- kelijk belachelijk smeuïg en romig: héérlijk! Daarbij twee verschil- lende sausjes: blauwe bessen ahornsaus en mangosaus. Voor als het nog niet zoet en sappig genoeg was... De taart werd gebakken zonder enige gelegenheid en dus geheel en al door mijn lief en mij verorberd. Gedurende vier dagen bleef de cheesecake vers en lek- ker genoeg om steeds een stuk van als dessert op te eten, waar we beide ondanks de forse hoeveelheid calorieën, gezien de sublieme smaak tot op heden nog geen moment spijt van hebben gehad. Ik zou er zelfs zó weer één bakken, ware het niet dat ik momenteel aan het bloggen ben.

I was terribly inspired by a little cake baking shop in Gent (Belgium) and made a white chocolate cheese cake with blue berries on a crust of spiced cookies. To top it all of with even more deliciousness I made a blue berry maple syrup sauce (bring blue berries to a boil in a splash of maple syrup and cook it down) and also a mango dressing (one peeled mango cooked in sugar syrup and then pureed). This cake was just the most amazing thing ever. I baked it and had nó event for it what so ever, so me and my love ate the whole thing as desserts over the next couple of days. It stayed fresh and creamy for about five days and although it was evidently packed with calories, we haven't regretted stuffing our faces for a moment. 'Cause it just tasted só GOOD!

Maar is het kaastaart of kwarktaart of zullen we gewoon cheese cake blijven zeggen? In ieder geval is het een recept voor de map met alltime klassiekers!! Kom maar op met die verjaardagen; ik ben er klaar voor.


This recipe will go in my alltime favourites folder and I'm pretty sure I can now handle whatever birthday will come. I'll just bake another awesome cheese cake and will probably look for inspira- tion in the Daring Bakers Blogroll!!

7 opmerkingen:

  1. Yum! Blueberry and cheesecake...I bet it was just delicious. Great job on your first cheesecake.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, jeetje!!! Ik kwam even kijken bij jou en ik zie dat je ook meedoet met daringbakers!!!

    Wat leuk zeg!!!!

    Je cheesecake ziet er geweldig uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Congrats on completing your first DB Challenge. They look perfect. Good job!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. That's a great looking cheesecake!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I'm glad you enjoyed this challenge! You did a marvelous job, and I think the spice cookies and blueberry combination sounds divine.

    Jenny of JennyBakes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wow! those toppings sound fabulous!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh is ie echt goed? Had zo mijn twijfels over teveel calorieen en te smeuig/machtig.. misschien toch maar bakken dan? Ziet er wel prachtig uit die van jou, lekker met blueberries voor het frisse accentje

    BeantwoordenVerwijderen