Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

03 mei 2009

Amandel-kokoskoekjes

Na de grote verhuizing hebben de kasten zich weer in rap tempo gevuld, en aangezien mij dit door mijn lief ei-gen-lijk ten strengste verboden was (ik ben dol op het supermarktshoppen) moet ik iets verzinnen om overtollige voorraad te doen verdwijnen. Én als het even kan, hem gunstig stemmen. Dus terwijl hij de zondagochtend verkwanselt met voetballen (zó cliché!) in de regen, bak ik koekjes en cakejes.

Makkelijk recept waarin een ei (ik halveer de hoeveelheden en bak alsnog 20 koekjes) los- geklopt wordt met suiker; waarna de toevoeging van kokos (mmm), bloem, aman- delpoeder, bakpoeder, vanillesuiker en amandelolie zorgen voor een plakkerig deeg. Een druppel olie op de handen en balletjes draaien maar, die op een bakplaat in de hete oven tot luchtige kokoskoekjes oprijzen. Ze hebben inderdaad bijna een half uur nodig om te garen. Knapperige koekjes met een overheersende kokossmaak en een hint van amandel (je kan dus net zo goed goedkopere ongezouten pinda's tot kruim malen in plaats van een ons duur amandelpoeder te gebruiken), die wat mij betreft vrágen om een kruidig accent. Zoals gember of citroengras ofzo.

2 opmerkingen:

  1. Ah... nog een supermarkt addict! Ik ben bang dat ik hetzelfde euvel heb daarbij gesterkt door een kelder...
    Hámsteren!
    Maar, we kunnen tot onze verdediging aanvoeren dat we altijd iets lekkers kunnen klaarmaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOoooooohhhh; een kelder!! You áre the lucky one!!

    BeantwoordenVerwijderen