Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 oktober 2009

TIP: Proef de Winter

Érg toepasselijk in deze tijd van het jaar (het is net een krap maandje herfst en de meeste bladeren hangen nog aan de boom, maar het is koud als je je bed uit stapt en buiten heb ik-koukleum mijn handschoenen soms al aan), maar eigenlijk al een ouwetje van een jaar of drie geleden: "Proef de Winter" van wijlen culinair tijdschrift TIP. Aangezien ik zeer te spreken ben over a. het voormalige tijdschrift zelf (véél beter dan de gelikte vervanger 'Delicious') en b. de TIP boe- ken die ik al in de kast heb staan (deze), komt het niet eens in me op om dit boek níet te kopen. Bovendien zie ik het voor €2,50 (!) liggen op het boekenfestijn (maar is ook hier te koop).

Een boek boordevol echte najaarsgerechten zoals geurige soepen en ouderwets lekkere suddergerechten. Buitenlandse klassiekers met en zónder Nederlands tintje (pistachesoufflé; maanzaadspag- hetti; bread and spicepudding; stoofpeertjes) in zes handige hoofd- stukken (vooraf, snel, slow, feest, toe, tussendoor) die elk eindigen met een interview, plús adressen voor magisch lekkers. Geen boek voor grootse culinaire creaties of ware kookgenieën, maar wél een handig naslagwerk met enthousiasmerende foto's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten