Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20 december 2009

Geitenkaastimbaaltje met chocoladecrumble

Voor het Kerstdiner bij Familie2 heb ik de taak van het nagerecht op mij genomen. Oftewel; het Dèssèrt. Of zoals ík dan mijn verant- woordelijkheden zie: Hèt Dèssèrt. Geen eenvoudige taak, want elk verzorgd één gang, dus na een aantal uren dineren moet Hèt Dès- sèrt íedereen nog verleiden. En dat betekent appelleren aan vijf volwassenen met uiteenlopende smaak, plús twee kinderen. Dus ik denk dat ik de komende tijd maar wat dingen ga uitproberen:

Een kleine ramekin, bekleed met plasticfolie, wordt driekwart gevuld met een mengsel van geitenroomkaas, Philadelphia en kwark (op smaak gebracht met vanillesuiker, sinaasappel en rozijnen). Afdekken met lange vingers en in de koelkast laten opstijven. De kruimellaag bestaat uit grofgemalen chocolate chip cookies, met zachte boter en bloem tot crumble verkruimeld. En dan eventjes onder de héte grill.

Sowieso kan ik al zeggen dat de toevoeging van wat gelatine geen overbodige zou zijn, want onder de hete grill wil het kaasmengsel nogal eens uitsmelten (dûh!); ik kwam er ook pas later achter. De timbaaltjes vólledig met chocoladecrumble bedekken lost dit pro- bleem enigszins op, maar is dan weer geen gemakkelijke opgave.
Verder een héél lekker romig taartje, waarbij vooral die koekjes- laag een schót in de roos is. Ookal is dit volgens mij níet Hèt Kerst- Dèssèrt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten