Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

22 december 2010

Wanneer is dat eten zó belangrijk geworden?!

Dankzij een lieve moeder heb ik dit jaar absolúút geen stress voor het kerstmenu. Op vrijdag de 24e maken we een gróte pan snert voor zondag en op Eerste Kerstdag kookt mams. Ik hoef slechts genoeg spelletjes mee te nemen om iedereen blij te houden (hints! sjoelen!) en dan vind ik eigenlijk dat het ook maar eens afgelopen moet zijn met die jaarlijks terugkerende dramatiek van het 'wát- moeten-we-nou-eten'. In mijn ervaring zijn de hapjes tussendoor en de luxe chocolaatjes en de crackers met beleg en de glaasjes wijn en koppen warme chocomel ruimschoots voldoende om met een bord stamppot toe te kunnen en die tip noteer ik voor mezelf voor Kerst 2011: álles aan tussendoorluxe kopen naar behoefte, met karig avondmaal!

IEDEREEN VÉÉL PLEZIER
(ook als je wél in keuken gaat staan!)

2 opmerkingen:

  1. Hmm wat zal ik eens zeggen... eigenlijk vind ik het helemaal niet erg om te bluf koken (eindelijk mág ik dan een keer) maar waar ik me dus helemaal suf aan erger is dat je dat dus aangepraat wordt en -nóg erger- dat er allemaal van die kant en klare meuk in de handel is. Ik WIL helemaal geen kalkoen met alles derop en deran geseald. Wil gewoon een blote! Wil ook geen filet met inkeping en kruiden en cranberries voor de dubbele prijs. Doe ik allemaal zelf wel.
    (Mijn moeder zou zeggen dat riep je al toen je twee was: Neeeee, selluf doen!)
    Voor jou ook een hele fijne kerst en geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zowel bij je blog als bij de reactie kan ik me volledig aansluiten!

    BeantwoordenVerwijderen