Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

02 juli 2012

Amandeldroom

Ik was ooit in Marokko (geen onverdeeld genoegen) en dronk daar de heerlijkste amandelmelk (en avocadosmoothies). Soms droom ik daar nog wel eens over. En dat moeten ze geweten hebben, want opeens tref ik in een tijdschrift de aankondiging aan voor 'Almond Dream' (ingrediënten: water, maïssiroop, 2,5% amandel, rijstzet- meel, calciumcarbonaat, gellangom, zeezout, vitamines E-D2-B12, emulgator). Voor mij dus een zgn. 'must try':

Ik schenk een beker vol en kan niet anders dan concluderen dat deze waterige substantie sprekend lijkt op de inhoud van een bak kwastenreiniger waar je je witte latexrollers in uitspoelt. Het smaakt naar gesmolten rice krispies. Naar rijst dus. En nauwelijks naar amandel. Het is wel even wat anders dan wat ik van melk en aanverwanten gewoon ben en deze AlmondDream vergt wat gewenning. Maar een ware amandeldroom is het (voor mij) niet. Qua smaak dan, want de drank zou "een heerlijk alternatief voor melk en soja, licht verteerbaar, rijk aan vezels en onverzadigde vetten, 100% natuurlijk en geschikt voor vegetariërs en veganis- ten" zijn.

1 opmerking:

  1. Hallo, misschien kun je eens Orgeade proberen, een amandeldrank die verkrijgbaar is in de meeste toko's. Die siroop kun je zelf aanlengen met melk naar keuze. Erg lekker en grote kans dat dat het drankje is dat je ooit gedronken hebt.
    Leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen