Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 september 2012

Citroenkip met gebakken groenten

Mijn avondeten pluk ik dit keer uit de Foodies van juli 2012. Of eigenlijk vind ik in dit tijdschrift (ik had drie proefnummers, leuke woordspeling, besteld voor €7,50 maar zat voor ik het wist aan een jaarabonnement vast wat inmiddels als de wiede weerga is afgezegd) een recept dat ingrediënten gebruikt die bij mij in de koelkast liggen. Dus wordt het citroenkip met groenten:

Kip (oftewel mijn kalkoen) in een pan aanbakken, kip (ik bedoel dus kalkoen) eruit, groenten bakken, plakjes citroen erin, kip (kalkoen) daar op en afblussen met citroensap en groentebouillon. Dat zou het moeten zijn. Broccoli heb ik en uien ook. Maar worteltjes niet (meer). Kouseband, asperges en kastanjecham- pignons heb ik wél en dat lijkt mij net zo smakelijk.

De kalkoen is een tikkeltje droog van binnen, het sausje is zurig en enigszins bitter (van de citroenschil) en ik vind het geen (prettige) citroensmaak zo. Te, tja, vettig, op de één of andere manier. Maar de veelheid aan groenten is precies wat mijn lege maag nodig heeft en daarmee is de kous(eband) af. Nu weet ik wel weer waarom ik dat abonnement op Foodies heb opgezegd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten