Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

04 februari 2013

Sushi Time (WTC)

Ik heb met verve de wereld afgereisd (een beetje overdreven, als je het 'alleen' over Japan, Londen en Keulen hebt, maar toch) voor de betere sushi. En ik ga, dat weet ik zeker, nog veel meer reizen. Ik ben dol dól op sushi, als in: handenklapblij dol. Nou werk ik al meer dan vier jaar in Amsterdam en wat blijkt? Ik loop dus ook al waarschijnlijk vier jaar elke vrijdag 'afgepeigerd en uitgehongerd' langs één van de twee sushirestaurants aldaar met lopende band. Want, naast Zushi, telt ook het WTC aan Station Amsterdam Zuid, een dergelijk etablissement! Sushi Time. En met dat ik het weet, kan ik het onmogelijk nog negeren natuurlijk, dus gaf ik afgelopen vrijdag dan eindelijk acte de présence.

 
Behalve dat het restaurant pas om 18.00u open gaat (18-21u). Het personeel was al voltallig, de band draaide reeds, mét etenswaar; maar ik mocht er niet in. Huh? Maar oké, ik had besloten en dus dool ik driekwartier door het world trade center. Op donderdag en vrijdag geldt het 'all you can enjoy' sushi fusion concept à €25 p.p. Alleen komt de sashimi (zalm, tonijn, of mix) wel niet wel niet en dan toch wel aan een meerprijs van €5,95 - let wel: deze laatste melding wordt tegelijk met het bordje rauwe vis gebracht - nou, neem dan maar weer mee terug, puur uit principe.
De sushi blijkt hier best lekker, hoewel niet fantastisch. Er worden vrijwel enkel maki's op de band gezet en dan de meeste nog plus mayonaise of een (vet)sausje. Na mijn teruggestuurde sashimimix verschijnen er ook enkele zalm-en tonijnnigiri's ;) De edamame is koud en zonder zout! De quasi hippe, harde lounge/dance muziek stoort me mateloos en natuurlijk wordt mij na afloop gevraagd of ik een (btw)bonnetje wil... Ik ga duidelijk liever weer naar Londen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten