Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 februari 2015

Knolseldersoep

Ik heb nog een restje verrukkelijke (zelfgemaakte) kippenbouillon. Wat een leuk erfenisje is van de Gentse Waterzooi die ik laatst maakte (die als "meer zooi dan water" werd opgeschept maar desalniettemin erg smakelijk was). En ik had bedacht dat als ik bij dat beetje bouillon nou een (evenzo verrukkelijke) knolselder koop, dat dat best wel eens een verrukkelijk soepje kan worden.

Bijvoorbeeld met wat gember erbij, ja. En slagroom ;)

En inderdaad; deze knolseldersoep is héérlijk. Romig en vol van smaak. En van wat ik overhoud, maakt M. daags erna een ook erg lekker bord pasta (fusili, gedroogde tomaten, gerookte forel, rucola en de ingedikte knolseldersoep als "sausje").

Geen opmerkingen:

Een reactie posten