Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

06 augustus 2015

Loft 88

De warme en zonovergoten avond na het werk doet bij mij de zin om achter het fornuis te gaan staan al snel omslaan naar grote lust om te tuintafelen. Mijn zielige excuus van een achtertuin leent zich daar niet voor, maar ik leer mijn stad steeds beter kennen en ik neem M. dus mee naar Loft 88 (Biltsestraatweg 88, Utrecht). Direct aan de N237 (richting Amersfoort) gelegen, met een parkeerterrein waar je de eerste drie uur gratis parkeert (daarna €0,005 per minuut; hihi). Loft 88 heeft directe buren (Star Lodge Hotel en Groenesteyn Manege), maar door het vele groen en de aanpalende bomen, merk je weinig van. Net als van de grote weg voor de deur overigens. Op het (bij zonnig weer) perfecte tuinterras is het heerlijk vertoeven. Hoewel ik dus beter had kunnen reserveren (030-2717752) want ik ben blijkbaar niet de enige met briljante ideeën... voor ons is er 'slechts' plek op een loungebank. Je kunt hier terecht voor lunch en diner; alle dagen geopend (behalve maandag) vanaf 12.00u.

Terwijl hij brood met dips weghapt (vier heerlijke verse 'Broodjes van Menno' met Lindenhoff boerenboter en tomatentapenade; €4,50), ga ik bikinitechnisch voor koolhydraatarmer. Hij kiest voor de Loftburger (gasconne beefburger geserveerd met friet en huisgemaakte mayonaise, €14,50), ik de (grote) gerookte makreelsalade met avocado en appel (€13,50). We hoeven, ondanks de drukte, niet lang op ons diner te wachten.

Mijn salade is afgeladen met gerookte vis. Maar ik verbaas me wel een beetje over het feit dat het verder alleen sla en stukjes avocado is. Net als ik besloten heb wat zout erbij te vragen, komt het meisje al naar mij toe om te zeggen dat ze van 'de keuken' de salade niet zo snel mee had mogen nemen. Aha. Ik geef mijn bord tijdelijk af. Mijn maaltijd komt gepimpt terug, nu mét de sud n' sol en de limoenmayonaise. Beter. En erg lekker. De beefburger wordt door M. "wat flauw" gevonden, maar hij is zo sappig dat hij eigenlijk alleen hier buiten netjes te eten is.

De dagelijks wisselende desserts worden door de bediening geserveerd vanaf het dessertplateau. Per stuk €5. Voor de kinderen en (vandaag) bewuste eters als ik, is er ook een raketje (€1,50).
Leuk hoor, hier. Na de maaltijd maken we een wandelingetje door de aangrenzende groenoase De Voorveldse Polder. Maar we hadden ook de doorgaande weg kunnen oversteken naar De Kromme Rijn of Park Bloeyendael. En zo tank je dus bij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten