Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

01 augustus 2015

Townhouse Design Hotel

Geheel onverwacht maar niet tegen mijn zin word ik meegenomen naar Maastricht. De langgerekte namiddag borrel verpozen we op het terras van de oude Tapijnkazerne (grenzend aan stadspark en stadsmuur). De brasserie hier is sinds eind maart jl. geopend. En mocht je in de buurt zijn: ga hier dan de Flammkuche (met truffel) verorberen: werkelijk ver-ruk-kel-ijk! 

Daarna checken we in bij het hotel. Zodat we de verdere avond (met zonder spullen) door de binnenstad kunnen wandelen. En tot onze (maar vooral mijn) grote vreugde staat er een grote LeCreuset pan soep voor hongerige gasten klaar. Je mag een kopje pakken (of twee; daar doen ze ook niet moeilijk over). De soep vandaag is romige mosterd, zoals altijd van de hand van (traiteur) Saveurs. Dit hotel bevalt me wel. Ook al omdat er diverse gezelschapsspellen klaar voor gebruik liggen (en een paar 1000-stukjes-puzzles). Op de tafeltjes staan ('s avonds) doppinda's en bakjes borrelnoten. Op de bar staan waterkannen klaar waar je naar goesting van mag pakken. Het water is op verschillende manieren op smaak gebracht: met komkommer en verse munt; met citrusvruchten; en met kaneel en rode peper. Als dit 'bourgondisch' is, dan past Limburg mij als een handschoen ;)

Het ontbijt de volgende ochtend is goed. Wél bijzonder is het krijtbord dat ik naast de oven met versgebakken chocoladebroodjes ontwaar: "Don't forget to take your glass of bubbles here!" Hoe attent. En als je het trouwens nóg huiselijker wilt, kun je voor €3,50 een goudvis op je kamer krijgen. In een vissenkom, neem ik aan (natuurlijk). Leuk hier! Townhouse Design Hotel Maastricht (St.Maartenslaan 5). Next stay 10% discount, book your stay on www.townhousehotels.nl using code 'town'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten